23948sdkhjf

Treenighed duellerede på onlinepriser på dagligvarer: Her er vinderen

Der er ikke mange aktører på markedet for online dagligvarehandel i Danmark. 

Nemlig.com er med afstand den største spiller - og under sig i hierarkiet har man så Bilka ToGo Hjemmelevering og Rema 1000's Vigo-koncept. 

Disse tre spillere var i starten ud af måneden udtaget til et specifikt pristjek hos B.T. - kun for onlinetjenester i dagligvarehandlen. 

Og her var der én soleklar vinder i pristjekket - som i øvrigt, foruden dagligvarernes priser, også omfattede pakke-, leverings- og emballagegebyrer. 

Nemlig.com trækker sig nemlig sejrrigt ud af duellen med den billigste kurv både med og uden gebyrer. 

Læs også: Direktør sagde, at de "kan tjene penge, når de vil" - det tvivler eksperter på

Med gebyrer var Nemlig.com's kurv henholdsvis cirka 20 og 25 kroner billigere end konkurrenternes - og uden gebyrer var kurven henholdsvis to og fire kroner billigere. 

- Det er vi stolte af. Det er supervigtigt, at kunderne er trygge ved at handle hos os - også hvad angår priserne. Så det er godt, vi kommer ud billigere end Bilka og Rema 1000, siger Jack Enevoldsen, kategoridirektør i Nemlig.com, til B.T.

Han tilføjer, at man "egentlig ser de fysiske butikker som lige så store konkurrenter". 

Også Nemlig.com's stifter og direktør, Stefan Plenge, har udtrykt begejstring for udfaldet i pristjekket. Det skriver han i et opslag på LinkedIn

"YES - Endnu en gang vinder vi et pristjek," indleder direktøren i sit opslag.

"Vi arbejder dagligt stenhårdt på at være blandt de billigste supermarkeder i Danmark, og derfor har vi Danmarks største prismatch mod discount på over 1500 varer herunder mange økologiske varer samt levering fra 0 kr.," skriver han videre. 

Nemlig.com kom ud af det seneste regnskabsår - 2023 - med det hidtil største underskud i virksomhedens historie

Se nøgletal for:
Læs mere om: priser dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.738